Ik krijg de melding “Verbinding verbroken” wanneer ik de App aanmeld. Geen verbinding met het internet is mogelijk, hoe kan dit?

Deze melding kan ontstaan als de App geen verbinding met het internet kan maken en daarmee ook geen contact met het RefCom4all platform.Deze melding kan onstaan op verschillende manieren. Hieronder een paar mogelijke oorzaken.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Bijvoorbeeld als de RefCom4All App geen toestemming op je telefoon heeft om mobiel data te gebruiken (voorbeeld iOS). Oplossing is om dan de setting aan te passen .

Het kan ook zijn dat er een VPN verbinding op staat of een App gebruikt wordt dat via een VPN al het verkeer naar een monitor server laat lopen (tbv data gebruik monitoring). Bijvoorbeeld de App ‘My Data Manager’ kan dit effect veroorzaken – de verbinding laat dan blijkbaar niet al het verkeer door. Of je een VPN gebruikt kan je zien links boven in de status balk.

Wat zijn de kosten voor de vereniging?

Zie hiervoor de aparte pagina over KOSTEN.

Hoeveel MB”s kost een wedstrijd, ivm 3/4G gebruik?

Mobiel data (3G/4G) gebruik:

  • Volle wedstrijd gebruikt rond 30-40 MB (buiten)
  • Zelfs voor kids met kleine databundels is dit prima te doen
  • Zeker als ze 1 wedstrijd in het kwartaal fluiten – impact ~ 10 MB per maand
  • Is gelijk aan 2,5 min YouTube

Hoeveel kost dat (schatting)?

  • Binnenbundel gemiddeld 1 ct/MB
  • 10 MB = EUR 0,10
  • Bij een Buitenbundel tarief 5 ct/MB:
  • 10 MB = EUR 0,50,-
  • Via Club WiFi – gratis

Kan ik los van elkaar met 2 scheidsen contact hebben?

Per veld is er 1 spraakgroep, hierin kunnen begeleider(s), scheidsrechters en zelfs coaches deelnemen (de laatste kunnen alleen luisteren). Iedereen kan elkaar horen in de groep.

Kan ik de App testen voor aanschaf?

Ja bij een aanmelding van de club krijgt met 1 maand de tijd om de App te testen. We activeren de club op ons platform waarna de App gebruikt kan worden. Buiten de wedstijden op de speeldagen wordt er ook een zogenaamde test wedstrijd geactiveerd die ook buiten de weekends gebruikt kan worden om de technologie te testen. Ideaal om de omstandigheden op en rond het veld te testen. Is er bijvoorbeeld voldoende 3G/4G of WiFi dekking?

Ik heb het artikel gelezen over jullie product en het ziet er interessant uit. Ik zie echter dat Teun de Nooijer het heeft over een bedrag van € 2,50 per wedstrijddag. Klopt dit? En waar zitten die kosten dan in?

Het achterliggend VoIP platform – waar de spraakgroepen worden samengesteld – heeft licentie kosten en kost cloud server capaciteit – daarnaast  draait er business logic / DataBase software die de wedstrijd informatie tbv van de spraakgroepen ordend en naar de App stuurt.

Tevens wordt het geld gebruikt voor onderhoud aan de App’s (denk aan iOS en Android updates).

Hoe zit het met de open verbinding tussen scheidsrechters, ontstaat hier dan het probleem van fluitjes die versterkt op de koptelefoon van de medescheidsrechter komen.

Goede vraag – De Voice Activity Detectie codecs – gaat hier goed mee om. We hebben inmiddels al veel wedstrijden getest en dus ook gevloten. Hierbij draag je vaak alleen het ‘oortje’ met de microfoon in een van de oren – het andere oor is vrij om de spelers, etc te horen. Het fluit signaal komt niet extreem hard door via de oortjes. Dit was eerst ook onze ‘angst’ maar deze bleek ongegrond.

Is er een fout met het uitzetten van luisteren? Als je deze namelijk uitzet gaat automatisch het praten ook uit?

Het onderliggend platform mute gelijk met de oortjes ook de microfoon. We hopen dit in latere releases te ontkoppelen

Hoe komt de wedstrijd informatie in de App als de club een abonnement heeft en de App uit de App store gaat gebruiken? Moeten we dan zelf de gegevens invoeren of laden? Of gaat dat ‘automatisch’?

De intentie is om zoveel mogelijk de wedstijden automatisch te laden. We hebben inmiddels een overeenkomst met de  KNHB om op korte termijn (Digitaal) toegang te krijgen tot de wedstrijd inormatie (na de winterstop 17-18). Daarnaast hebben we ook een akkoord om de DWF codes te gebruiken binnen de App. Dit zal ook na de winterstop beschikbaar zijn.

Mijn Siri / Stem besturing komt steeds op tijdens het groepsgesprek?

We hebben inmiddels een enkele melding dat op de iPhone af en toe zijn voice control spontaan aan gaat en dan horen de scheidsrechters elkaar niet.  Siri / Voice control kan uitgezet worden op de iPhone, hoe lees je hier.www.appletips.nl https://www.appletips.nl/siri-en-voice-control-uitschakelen.

Daarnaast hebben we gehoord dat dit voorkomt bij gebruik van niet standaard iPhone ‘oortjes’. Hierbij komt dan een metaal randje van het plugje tegen de behuizing van de iPhone – dit lijkt ook de stembesturing te activeren.

Ik hoor een echo tijdens het groepsgesprek, hoe kan ik dit oplossen?

Echo kan op veel plekken ontstaan:

  • Dicht bij elkaar staan en de App gebruiken (feedback micofoons), neem afstand van elkaar;
  • Slechte of niet goede (orginele) oortjes & microfoons kunnen soms ook een echo geven;
  • Heel soms is de verbinding met de spraakgroep niet goed, dan is goed om deze te verbreken en opnieuw te verbinden;
  • Microfoon niveau iets lager instellen. Microfoon icoontje (normaal is dit mute) iets langer vasthouden waarna een regelaar zichtbaar wordt waarmee de gevoeligheid van de microfoon ingesteld kan worden;
  • Ook kunnen Bluetooth oortjes soms voor extra vertraging zorgen soms ook met een echo. Bluetooth verbreken en opnieuw met Bluetooth verbinden kan dit vaak herstellen.

Wat zijn de supported Android en iOS versies:

Dit zijn de ondersteunde versies en hardware voor Android:

Android OS versies:

  • Android versie 4.4 t/m 8

Android Toestellen:

  • Samsung Galaxy S5, S6, S6 edge, S7, S7 edge, S8
  • Motorola Moto G(3rd, 4th, 5th gen), Nexus 6, Moto Z
  • LG G3, G4 en G5, Nexus 5X
  • Huawei P8, P9, Nexus 6P
  • Sony Xperia, Z3, Z4, Z5, XZ
  • HTC One M8, M9, M10

Op andere versies en toestellen is het moeilijk om altijd de goede werking te garanderen.

Dit zijn de ondersteunde versies en hardware voor iOS / iPhone:

iOS versies:

  • iOS 8.X
  • iOS 9.X
  • iOS 10.X
  • iOS 11.X

Apple Toestellen:

  • iPhone 5, iPhone 5s, iPhone 5c, iPhone SE, iPhone 6, iPhone 6s, iPhone 6 plus,
  • iPhone 6s plus, iPhone 7, iPhone 7 plus, iPhone 8

 

Welke clubs zijn al lid van het platform?

Klik hier voor de lijst van Toegetreden Clubs

8 Manieren om je iPhone problemen op te lossen wanneer de Muziek spontaan tijdens het fluiten aan gaat [Engels].

Klik hier een artikel op imyfone

Hoe stel ik Voice Activity Detection / Spraakgevoeligheid in en wanneer moet ik dit doen?

Wanneer je ‘open lijn’ continu ‘open’ staat –  en je collega scheids hoort continu ‘de bank’ of  hoort continu windgeruis, of het publiek – dan kan je de spraak gevoeligheid van je microfoon aanpassen.

Hoe kan je de spraak gevoeligheid instellen?

–Functie verschijnt als je het Microfoon icoontje vasthoudt

  • Even indrukken is mute
  • Vast houden activeert de spraakgevoeligheid regelaar

–Bij een lawaaige omgeving (luide bank, publiek of wind)

–De regelaar meer naar het minimum instellen (-)

Bij een goed ingestelde spraak gevoeligheid:

–Gaat alleen jouw gesproken woord naar je collega

–‘Knijpt’ de ‘lijn’ daarna dicht:

  • Dan word er geen data verstuurd (minder MBs)
  • En hoor je stilte – maar je verbinding is er nog gewoon
  • Aan dit effect moet je wel even wennen