FAQ [Nederlands] (4)
Zie hiervoor de aparte pagina over KOSTEN. Neem voor “specials” zoals toernooien, scheidsrechter vereniging/afdeling/regio of als sportbond contact met ons op via info@refcom4all.com.
In principe kan RefCom4All gebruikt worden op alle plekken waar een goede Wireless internet dekking is. WiFi is meestal bij sportclubs zeer beperkt bruikbaar, dit komt door de beperkte dekking, internet firewall beperkingen en/of beperkte internet snelheid. Wij adviseren dan ook om WiFi niet te gebruiken voor de reguliere wedstrijden.
In de praktijk werkt RefCom4All het beste bij buitensporten, zoals Hockey, Voetbal, Rugby, Honkbal, Cricket, (Outdoor) Beach volleyball, etc.. Hal sporten zijn vaak vanwege beperkte indoor wireles dekking, maar ook vanwege de akoestiek (=echo), minder geschikt.
In onze WEBSHOP kan de club een gratis testperiode bestellen om in deze periode de App te testen. We activeren de club op ons platform waarna de App gebruikt kan worden. Je ontvangt hierover via email een bericht wanneer de App actief is. Buiten de reguliere wedstrijden op de speeldagen wordt er ook een zogenaamde test wedstrijd geactiveerd die ook buiten de speelrondes gebruikt kan worden om de technologie te testen. Dit is de manier om de omstandigheden op en rond de velden uitgebreid te testen. Is er bijvoorbeeld voldoende 3G/4G/5G dekking?
Na deze testen kan er bewust gekozen worden voor en abonnement. Deze kan ook via de WEBSHOP afgesloten worden. Eventueel kan er een pro-rata korting toegepast worden voor het resterende seizoen deel.
Het achterliggend VoIP platform – waar de spraakgroepen worden samengesteld – kent licentie kosten en kost tevens cloud server capaciteit – daarnaast draait er Businesslogic / DataBase software die de wedstrijd informatie tbv van de spraakgroepen ordend en naar de App stuurt.
Tevens wordt het geld gebruikt voor onderhoud aan de koppelingen met externe wedstrijd databases en App’s (denk aan iOS en Android updates & Bug fixes).